Ruum meie ümber
Lasteaed ja I kooliaste
Kas ruumil on otsa ja äärt, mis piirab ruumi, millises ruumis on hea olla? Milline on minu “ruum”? Kuidas sünnib arhitektuur, kes on arhitekt ja miks on maju üldse vaja? Programm toimub peamiselt püsiekspositsiooni saalis, kuid liigume ka ülejäänud maja peal ringi.
Arutluse käigus avastame kui laialt saab ruumi defineerida. Majas ringi liikudes tunnetame erinevate ruumide omadusi, proovime oma kehaga lihtsaid konstruktioonireegleid ja otsime geomeetriat. Spetsiaalsete nimapeeglitega saab n-ö laes kõndida, et paremini uurida, mis on meie silmadest kõrgemal. Tegelema ka ruumide mõõtmisega ja arutleme kui palju ruumi erinevate tegevuste jaoks vaja on. Programmi lõpus saavad lapsed oma unistuste ruumi luua.
Peale programmi õpilane:
- saab aru, et sõnal ‘ruum’ on laiem tähendus;
- mõistab arhitekti rolli füüsiliste ruumide loomisel;
- teab, et kolmnurk on tugevam kujund kui nelinurk;
- oskab paremini ruumis olevaid detaile märgata.
Programmi kestvus: 90 minutit