Tööstus Kopli poolsaarel

Kogunemine: Balti jaama trammipeatuses
Kestus: 2-3 tundi
Grupi suurus: kuni 30
Liikumine bussi või jalgrattaga

Tallinna areng tööstuslinnana sai täiskäigu pärast raudtee rajamist 1870. aastal. Tallinnas oli mitu tekstiilitööstust, vagunitehas ja kolm suurt laevaehitustehast, kus valmistati isegi allveelaevu. 5 km pikkusel poolsaarel on enam kui 10 erinevast ajast pärit täiuslikku tööstuskompleksi. Kopli kõige iseloomulikum transpordivahend on olnud tramm, seetõttu toimub ka retk trammiga. Kopli poolsaarel vaatame nii tööstushooneid kui ka tehaste toimimiseks vajalikku infrastruktuuri, sh 150 aasta jooksul ehitatud elamuid, koole, lasteaedu, rahvamajasid, kauplusi ja kirikuid. Koplis oli ka 1774. aastal rajatud kalmistu.

Kopli rahvamaja. Elmar Lohk, 1936–1937. Foto raamatust „20 aastat ehitamist Eestis”, 1939

Kopli rahvamaja. Elmar Lohk, 1936–1937. Foto raamatust „20 aastat ehitamist Eestis”, 1939

Balti Puuvillavabriku tehasehooned. Rudolf Otto von Knüpffer, 1899–1900. Foto EAM